Köpvillkor

Köp
Avtal om köp ingås när du väljer att klicka i "Slutför köp" i kassan. Orderbekräftelse genereras sedan automatiskt av vår databas utan manuell översyn. Vid eventuella felaktigheter t ex pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering kan du avboka din beställning utan kostnad.
C-one AB / Dalahyrcenter ingår endast avtal med myndig person (18 år).


Pris & Betalning
Pris
I alla priser ingår moms med 25%.
Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel.

Betalning
Du slutför först ditt köp i kassan och väljer därefter något av nedanstående betalsätt.


Följande alternativ för betalning finns hos C-one AB / dalahyrcenter.se:

Kortbetalning

Avgift: 0 kr.

Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Med Payson kan du använda både betalkort och Internetbank eller tidigare innestående medel. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du på bara några sekunder göra transaktionen via Payson.

Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

Läs mer om Payson här: www.payson.se


Faktura

Alla priser är inklusive moms. Följande betalningsalternativ finns att välja mellan:

Avgift: 35:-.

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Payson. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av C-one AB / Dalahyrcenter överlåtna till Payson.


Fakturans betalningsvillkor är 10 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag, f.n. SEK 50:- exkl. moms, samt dröjsmålsränta med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Observera att fakturan skickas till dig via mail!


Bankgiro

Avgift: 0:-.

Betalning via bankgiro sker till bankgirokonto 139-7215. Kontot är registrerat på C-one AB.

Varorna skickas till kund så fort pengarna finns tillgängliga på kontot.


Övriga villkor
C-one AB / Dalahyrcenter reserverar sig för eventuella prisändringar, felaktiga priser och slutförsäljning. Vid ett uppenbart fel kan säljaren tvingas att häva köpet och återbetala eventuellt inbetalt belopp på bästa sätt. Detta kan utföras när som helst under affärens gång då felaktighet upptäcks. Orsaken till fel skall tydligt redovisas till kunden i samband med köpets hävande.


Leverans
Leveranstid
Normal leveranstid är 1-9 arbetsdagar efter det att vi mottagit din beställning.

Fraktavgift (inom Sverige):
Frakt enligt följande vikt mellan 0-2 kg = 79 kr, 2-5 kg = 169 kr, 5-20 kg = 299 kr.
För skrymmande försendelser kan extra avgifter tillkommma

Leveranssätt:
Leverans av beställda varor sker med Posten, Schenker eller DHL.
C-one AB / Dalahyrcenter väljer passande transportsätt för din sändning.

I samband med leverans skickas ett kollinummer till den mailadress du angett vid beställning.

Mindre paket skickas i regel via Posten till närmaste utlämningsställe, exempelvis en närliggande mataffär, kiosk etc.

Paket som överskrider en vikt över 20 kg alternativt skrymmande gods med en längd över 150 cm skickas till närmaste Postenterminal alternativt hem till dig. Extrakostnader kan tillkomma.

Transportansvar:
Om varan skadas eller kommer bort under transporten från oss till dig är det vi som är ansvariga.
Vid en eventuell retur till oss är det du som kund som är ansvarig för godset.

Transportskador/Felexpediering:
Om produkten är skadad vid leveranstillfället bör detta anmälas omgående till vår kundservice samt att du som mottagare av godset gör en skadeanmälan hos resp fraktbolag - detta är ett krav för att vi skall kunna skicka ut en ny vara till dig.

För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver du som kund anmäla skadat gods per omgående. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet.

Om skadan är synlig är det enklast om du anmäler detta direkt till chauffören vid mottagandet av försändelsen. Be chauffören göra en notering om skadan på din kopia av fraktsedeln. Spara alltid emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt.
En produkt som är felaktigt levererad bör anmälas snarast möjligt till C-one AB / Dalahyrcenter
Om en vara mot förmodan skulle vara skadad eller felaktig åtar vi oss att kostnadsfritt avhjälpa felet.

Ej utlösta paket:
Om vi får tillbaka paket som ej blivit utlösta, förbehåller vi oss rätten att debitera kostnaden för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringskostnader på 195 kr.

Leveransförsening:
Du har rätt att häva ditt köp utan extra kostnad vid eventuell försening mot utlovad leveranstidpunkt. Om vi får kännedom om leveransförseningar av din order kontaktar vi dig omgående via e-mail eller telefon.


Ångerrätt (ej företag)
Vi tillämpar reglerna i Distansavtalslagen där du kan ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet.
Varan måste returneras i oanvänt skick och i originalförpackning. Du som kund står alltid för returfrakten.
Ångerrätt gäller ej specialbeställningar, varor på metervara eller förbrukningsvaror som öppnats samt förtält/markistält.

Köpesumman återbetalas senast 30 dagar efter det att vi återfått varan.

Tänk på att du står för risken om produkten skadas när den fraktas tillbaka till oss.
C-one AB / Dalahyrcenter kommer ej att lösa ut paket mot postförskott/efterkrav.


Returadress:
C-one AB / Dalahyrcenter
Skålmyrsvägen 32
792 50  MORA


Reklamationsrätt
C-one AB / Dalahyrcenter tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt vilket innebär att du har tre års reklamationsrätt efter det att du har mottagit varan. Detta förutsätter att alla skötselråd följs och att normal aktsamhet iakttagits. Vid ett reklamationsärende skall du kontakta vår Kundtjänst som vidare hjälper dig med förfarandet. Du kommer då bli ombedd att tillhandahålla bildbevis via mail på felaktigheten/den defekt vara där felet tydligt framgår. Vid beviljad reklamation skickas en förbetald returfraktsedel ut till dig av kundtjänst. När vi mottagit den reklamerade varan undersöks felet på nytt och därefter skickas en ny vara till dig. Du betalar således inget för den reklamerade varan eller frakten för den nya varan.

Kontakt vid reklamation:
Mail: webshop@dalahyrcenter.se                   

Sekretess & Säkerhet
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I de fall du väljer att betala via faktura eller delbetalning måste du även ange ditt personnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagande gentemot dig så som transport och fakturering, detta innebär att information om dig lämnas vidare till vår partner Klarna som hanterar våra betalningslösningar samt aktuell logistikpartner.
Du har rätt att få ta del av den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas. Du har alltid rätt att utan någon speciell anledning begära att informationen om dig raderas. C-one AB / Dalahyrcenter hanterar dina personuppgifter GDPR läs mer om det i vår integritetspolicy

Tvist
Klagomål eller synpunkter avseende C-one AB / Dalahyrcenter tjänster eller produkter bör meddelas till kundservice via e-mail webshop@dalahyrcenter.se alternativt telefon 0250-619 005. Om du inte är nöjd med vår hantering av ditt ärende är du välkommen att vända dig till din lokala konsumentvägledare eller Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Vi följer alltid ARN:s rekommendationer.

Kontakt
C-one AB / Dalahyrcenter
Skålmyrsvägen 32
792 50  MORA

Vid frågor kontakta kundservice på webshop@dalahyrcenter.se